• Školské kolo OĽP

        •               V dnešnom svete čoraz naliehavejšie rezonujú vážne spoločenské problémy. My obyvatelia Európy sme zdanlivo ušetrení vojnových konfliktov, politických prevratov, násilností, migrácie. Okolitý svet je však v neustálom pohybe, hrozí terorizmus, ľudia sú zneužívaní v neľudských pracovných a životných podmienkach, výnimkou nie sú ani deti.

                        Problematika ľudských práv sa nás preto imanentne dotýka doslova každý deň, lebo každý deň prichádzajú znepokojivé správy o vojnách, popravách, útokov teroristov. Študenti našej školy reagujú veľmi pozorne a zaujíma ich politická situácia vo svete.

                        Olympiáda ľudských práv je už tradičným miestom, kde sa všetky tieto problémy rozoberajú a diskutuje sa o nich. Školské kolo OĽP sa uskutočnilo 4. decembra 2014. Prihlásilo sa do neho 24 študentov prvého až tretieho ročníka. Milým prekvapením bol pomerne veľký záujem prvákov. Súťaž mala dve časti. V prvej časti sa uskutočnil písomný test, v ktorom sa súťažiaci vyjadrovali napr. k problematike ľudských práv v súčasnom svete, k politickej situácii na Ukrajine, ale zamerali sme sa aj na domáce témy, napr. na pripravované referendum o rodine. V druhej časti sme spoločne diskutovali o aktuálnych témach, najviac sa riešila otázka neprispôsobivých občanov, manželské zväzky osôb rovnakého pohlavia, adopcie detí a pod. Diskusia bola miestami až búrlivá, účastníci si vymieňali názory, polemizovali, vysvetľovali, argumentovali.

                        Školské kolo OĽP malo veľmi dobrú úroveň, bolo ťažké rozhodnúť o postupujúcich do krajského kola. Nakoniec padla voľba na študentov I.C – víťazom sa stal Matej Makay, jeho náhradníkom bude Stanislav Lunák . Ostatné poradie nebolo určené, ale pochvalu si zaslúžia všetci. Dúfame, že postupujúcim sa sa  bude v ďalšej súťaži dobre dariť.

           

                                                                                                               PhDr. Božena Kucharová, vedúca projektu

          Fotografie